Actualitate

Semnal SOS din partea unor directori de ziare către „Poșta Moldovei”: campania de abonare pentru 2023, întârzie

Unii directori de ziare bat alarma și spun că o campanie de abonare pentru anul 2023 nu a demarat, Întreprinderea de Stat „Poșta Moldovei” întârziind să stabilească noile tarife pentru distribuția presei scrise. Roman Cojuhari, directorul intermar al „Poștei Moldovei”, recunoaște această problemă și precizează că tarifele propuse pentru anul 2023 nu acoperă nici 30% din costurile pe care le are astăzi întreprinderea pentru distribuția presei scrise. Subiectul a fost abordat în cadrul Forumului Mass-Media, ediția 2022, la o dezbatere cu participarea jurnaliștilor și reprezentanților instituțiilor de stat, dar și ai autorităților de reglementare. 

„Vreau să transmit un semnal SOS din partea editorilor de ziare către partenerul-cheie «Poșta Moldovei». Suntem tot mai puțini, iar problemele noastre sunt tot mai puțin luate  în considerație. Cu ceea ce ne confruntăm acum este strigător la cer. De un an ni se tot spune că se vor scumpi tarifele. Din martie, personal sunam să întreb când vor fi anunțate tarifele noi ca să putem să ne pregătim pentru campania de abonare pentru anul viitor. La «Poșta Moldovei» ni se răspunde: «Încă nu suntem gata». Astăzi, când campania de abonare trebuia să fie în toi, care este un proces foarte complicat, aceasta nu este încă demarată. Ni s-a spus să ne calculăm singuri tarifele. Suntem puși în situația de a fi în pierdere din cauza majorărilor de tarife, dar dați-ne măcar așa cum este, să începem să lucrăm. Nu ne interesează problemele economice ale «Poștei Moldovei», pentru că nici această instituție nu e interesată de problemele noastre. Toți suntem în condiții egale foarte complicate și trebuie să le rezolvăm”, a punctat Elena Cobăsneanu, directoarea ziarului Observatorul de Nord de la Soroca.

Pe de altă parte, în contextul tarifelor mai mari, directorul interimar al întreprinderii, a precizat că „Poșta Moldovei”, chiar dacă este o întreprindere de stat, „ca să existe și să se dezvolte, trebuie să aibă abordări comerciale, corporative”.

„«Poșta Moldovei» înțelege foarte bine situația redacțiilor. Tarifele propuse pentru 2023 nu acoperă nici 30% din costurile pe care le are astăzi întreprinderea pentru distribuția presei scrise. Referitor la întârziere, da, recunosc, există această întârziere. Contractele au fost deja expediate către publicații. Din partea mea aveți toată susținerea și implicarea pentru ca în luna decembrie să acoperim acele zile și săptămâni pierdute până acum”, a spus Roman Cojuhari.

Forumul Mass-Media, ediția 2022, eveniment care se desfășoară în perioada 22-23 noiembrie, este organizat de Consiliul de Presă și Freedom House, în parteneriat cu Asociația Presei Independente, Centrul pentru Jurnalism Independent și Asociația Presei Electronice.   

Show More

💬 ...

Back to top button