Actualitate

Rata persoanelor dispuse să plătească pentru știri se menține la un nivel scăzut în lume, potrivit Digital News Report 2023

Raportul Institutului Reuters privind media digitală, ediția 2023, arată că, până și în topul celor mai bogate 20 de țări vizate, doar 17% dintre utilizatori plătesc pentru știrile citite online, cifra fiind aceeași și anul trecut. Norvegia (39%) are cea mai mare proporție de persoane care plătesc  pentru consumul de știri, în timp ce Japonia (9%) și Regatul Unit (9%) – cei mai puțini cititori. Majoritatea utilizatorilor online susțin că preferă să citească știrile, decât să le urmărească sau să le asculte, iar modalitatea de accesare a acestora este definită de tânăra generație, care se arată în favoarea căilor indirecte, decât a site-urilor de știri.

Potrivit studiului, mulțumiți de posibilitatea de a accesa gratuit știrile online și cu o presiune sporită asupra bugetelor casnice, consumatorii noutăților din mediul digital nu sunt prea mult dispuși să plătească pentru conținutul citit. Principalele motive invocate de persoanele care și-au anulat abonamentele media în ultimul an țin de costurile de trai și prețurile ridicate. În Statele Unite, Germania și Regatul Unit, de exemplu, o indică raportul, aproximativ jumătate dintre cei care nu sunt abonați cu plată spun că nimic nu i-ar putea convinge să achite pentru știrile online. Lipsa de interes sau valoarea percepută drept un prea mare rămân obstacole cele mai mari.

Citiți și: Știrile pierd treptat din încrederea consumatorilor, arată Digital News Report pentru 2023 al Institutului Reuters

De asemenea, în toate țările vizate în raport, majoritatea consumatorilor de știri aleg să le citească în defavoarea conținutului audiovizual. Așa cum explică autorii, textul oferă mai multă viteză și control în accesarea informațiilor. Doar în câteva țări, precum Filipine și Thailanda, respondenții declară că preferă videoclipurile. Totuși, studiul subliniază că urmărirea știrilor în format video a crescut constant pe diverse piețe, iar majoritatea conținutului video este accesat acum prin intermediul platformelor terțe, cum ar fi YouTube și Facebook.

Realizatorii studiului susțin că utilizatorii mai tineri sunt mai puțin predispuși să acceseze direct un site sau o aplicație de știri și mai predispuși să folosească rețelele sociale sau alte modalități intermediare. Graficul reprezentativ Regatului Unit arată că persoanele de peste 35 de ani (linia portocalie) nu și-au schimbat aproape deloc preferințele de acces de-a lungul timpului, în timp ce grupa de vârstă 18-24 de ani (linia albastră) devine semnificativ mai puțin dispusă să utilizeze un site sau o aplicație de știri. „Un influx de nativi ai rețelelor sociale”, așa cum îi definesc realizatorii studiului, „care au crescut în era rețelelor sociale și a aplicațiilor de mesagerie și par să prezinte comportamente foarte diferite ca rezultat”, spun aceștia.

„Publicul își exprimă votul cu atenția și banii săi și – în ciuda rezervelor reale cu privire la încrederea inegală, riscurile de hărțuire și dezinformare, practicile problematice în afaceri și protecția datelor – ei aleg în mod copleșitor media digitală. Aceasta este noua normalitate în care jurnaliștii și mass-media trebuie să-și găsească locul dacă doresc să se conecteze cu publicul”, susține  profesorul Rasmus K. Nielsen, directorul Institutului Reuters pentru Studiul Jurnalismului.

Ediția a 12-a a Digital News Report dezvăluie perspective noi despre consumul de știri, pe baza unui sondaj YouGov realizat printre peste 93.000 de consumatori de informație online din 46 de piețe, acoperind jumătate din populația lumii.

Show More

💬 ...

Back to top button