Actualitate

Proiectul legii cu privire la publicitate, votat în lectură finală

Parlamentul a votat în lectura a doua proiectul de lege cu privire la publicitate. Inițiativa a fost susținută în cadrul ședinței plenare din 17 martie cu 58 de voturi din partea deputaților Partidului Acțiune și Solidaritate. 16 parlamentari din fracțiunea Blocul Comuniștilor și Socialiștilor au votat împotriva.

Documentul reglementează instituirea și implementarea regimului juridic al mesajelor de interes public, cerințele privind asigurarea transparenței pe piața publicității, autoreglementarea în domeniul publicității și a publicității politice în perioada extra-electorală etc.

Acesta prevede, între altele, instituirea și implementarea regimului juridic al publicității politice în perioada extra-electorală, care nu există în prezent, stabilește cine nu poate fi furnizor de publicitate politică, precum și faptul că achitarea pentru serviciile de difuzare a publicității politice poate fi efectuată doar prin transfer bancar.

Proiectul de lege face parte dintr-o campanie amplă a Centrului pentru Jurnalism Independent (CJI) axată pe modificarea Legii publicității și îmbunătățirea cadrului legal din domeniul media. Documentul a fost elaborat inițial de experții CJI și a fost votat în prima lectură acum trei ani, în octombrie 2018. Ulterior, acesta a fost retras, iar deputatul PAS Dumitru Alaiba a înregistrat în baza proiectului vechi o nouă inițiativă legislativă, votată în prima lectură la începutul lunii noiembrie 2021.

Citiți și: Consultări publice la Parlament. Propunerile experților și managerilor media pe marginea proiectului de lege cu privire la publicitate

Show More

💬 ...

Back to top button