Actualitate

ANRCETI // Venituri mai mari pentru cabliști în 2021 din furnizarea restransmisiei programelor audiovizuale. Ce companie primează

În 2021, volumul total al veniturilor din furnizarea serviciilor de retransmisie a programelor audiovizuale a sporit cu 25% față de anul 2020, iar cea mai mare creștere după venitul mediu lunar a fost înregistrată de compania Orange Moldova, potrivit anuarului statistic al Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI).

Potrivit datelor Agenției, în 2021 a crescut și numărul abonaților la serviciile TV contra plată.

În perioada anului 2021, volumul total al veniturilor din furnizarea serviciilor de retransmisie a programelor audiovizuale a fost de 353,9 milioane de  lei, în creștere cu circa 25%, față de 2020. Dintre acestea, veniturile din televiziunea contra plată au constituit 236 de milioane de lei, iar din audiovizualul prin eter –  117,8 milioane de lei. Pentru comparație, în 2020 veniturile din televiziunea contra plată au ajuns la 184,7 milioane de lei, iar din audiovizual prin eter – 98,5 milioane de lei.

Evoluţia veniturilor TV contra plată înregistrate pe piaţa serviciilor audiovizuale (mil. lei)
Sursa: ANRCETI

În perioada de raport, venitul mediu lunar per utilizator (ARPU) al furnizorilor de servicii TV contra plată a crescut cu 11,3%. Majorarea a fost influențată de ARPU-ul companiei Orange Moldova, în creștere cu 274,5% față de anul precedent, datorită revizuirii în anul 2021 a modului de distribuire a venitului din acest sector, înregistrând un ARPU de 62,9 lei. Compania TV Box (StarNet) a înregistrat un ARPU de 45 de lei, în creștere cu 5,6%, iar Moldtelecom – de 57,9 lei, în scădere cu 19,1%, față de anul precedent.

În perioada de referinţă, cele mai importante cote pe piaţa serviciilor TV contra plată, în funcţie de cifra de afaceri, au fost deţinute de Moldtelecom – 30,4%, Orange Moldova – 21,4%, TV-Box – 28,8%, iar restul furnizorilor au înregistrat o cotă cumulativă de 19,4%. Cea mai mare creștere la acest capitol o înregistrează Orange Moldova, care a avansat cu 15,8% față de anul 2020, când avea 5,6% la acest capitol. Scăderi au fost înregistrate la ceilalți jucători. Moldtelecom a pierdut 4,6% din cota respectivă, TV-Box – 3,5%, iar 7,7% sunt pierderile totale ale celorlalți jucători mai mici de pe piață. Cumulativ, pierderile de 15,8% ale jucătorilor care au înregistrat scăderi s-au regăsit în creșterea cotei la acest capital al companiei Orange.

Evoluţia structurii pieţei serviciilor TV contra plată, în funcţie de cifra de afaceri
Sursa: ANRCETI

NUMĂRUL DE ABONAȚI

La sfârșitul anului 2021, numărul abonaţilor la serviciile TV contra plată a totalizat 730.600 de persoane. În 2020, numărul abonaților a fost de aproape două ori mai mic.

Numărul de abonaţi (mii), şi ratele de penetrare ale serviciilor TV contra plată
Sursa: ANRCETI

Din numărul total de abonaţi la serviciile TV contra plată, în funcție de tehnologia de recepție, 143.900 (19,7%) sunt abonaţi ai serviciilor TV furnizate prin cablu coaxial, iar marea majoritate, de 586.700 mii (80,3%) – abonați ai serviciilor IPTV.

În perioada de raportare, numărul utilizatorilor cu acces la conţinut TV în format digital a însumat 700.500 de persoane, iar al celor care recepţionează doar semnal TV în format analogic – 65.600 de oameni. 

Show More

💬 ...

Back to top button