Actualitate

Un singur obiectiv pe domeniul media în programul viitorului guvern. Candidatul la funcția de ministru al Culturii: „Mass-media va fi o preocupare a mandatului meu”

Programul de activitate al guvernului cu care Alexandru Munteanu, candidatul desemnat la funcția de premier, va merge în Parlament pentru a cere votul de încredere al deputaților conține un singur obiectiv cu privire la presă: elaborarea și implementarea Strategiei de dezvoltare a mass-media. 

Alexandru Munteanu a făcut publice pe 28 octombrie echipa miniștrilor desemnați și programul de activitate al viitorului guvern – „UE, Pace, Dezvoltare” –, cu 16 priorități sectoriale. Prevederea privind elaborarea și implementarea Strategiei de dezvoltare a mass-media este inclusă la capitolul Cultură, iar ministerul de resort, care are în subordine și domeniul media, ar urma să fie condus de Cristian Jardan, jurnalist și manager media, fost membru al Consiliului de Supraveghere şi Dezvoltare al companiei Teleradio-Moldova. În anul 2023, el a fost numit în calitate de consilier politic în cabinetul prim-ministrului Dorin Recean.

Întrebat ce mai exact ar urma să presupună viitoarea strategie, Jardan a dat de înțeles că își dorește un document care să servească cu adevărat intereselor media”, dar că urmează să desfășoare mai multe discuții și consultări pentru o viziune „clară și concretă”. Tot el susține că anul 2026 ar fi un termen realist pentru aprobarea acesteia. În opinia lui, piața mică și lipsa banilor sunt două probleme majore din domeniu, care necesită a fi abordate în mod prioritar. 

Noi nu avem o piață concurențială, din păcate. Bugetele scad an de an, inclusiv cele de publicitate, și avem nevoie să aducem cât mai mult bani în media. Avem nevoie să creăm niște condiții foarte bune, corecte pentru activitatea mass-media din Republica Moldova, pentru ca, în sfârșit, instituțiile de presă să devină sustenabile. Bineînțeles că și contextul e complicat. Nu vorbesc de războiul din Ucraina, dar vorbesc de noile tehnologii și modul în care se răspândește informația. E clar că sunt foarte multe provocări, dar dacă reușim să contribuim la o piață media cât mai corectă și care să permită publicității să crească, să se dezvolte, ar fi un lucru foarte bun. Și atacul căruia este supusă mass-media tradițională din partea noilor medii de informații precum canale din Telegram, TikTok și așa mai departe, care scad credibilitatea mass-mediei clasice – și aici e mult de muncă.  Dar eu țin mult la independența mass-media și vreau ca toate intervențiile pe care o să le facă Ministerul Culturii pe acest domeniu să nu fie o intervenție în independența și libertatea presei, dar să vină ca sprijin pentru consolidarea acestor principii de bază a activității mass-media”, a comentat Cristian Jardan pentru Media Azi. 

Cu referire la faptul că programul conține un singur obiectiv pe domeniul media, el atrage atenția că strategia este doar punctul de plecare.

Programul a fost creat pentru a evidenția, pentru fiecare domeniu, câte șapte priorități de bază. În primul rând, strategia va fi un document care trebuie să abordeze toate problemele din mass-media și să vină nu doar cu vorbe frumoase, dar cu soluții. Bineînțeles, pentru a fi cât mai bune și eficiente, ele trebuiesc consultate și, de ce nu, chiar preluate din discuțiile pe care planific să le am. În plus, Ministerul Culturii are foarte multe domenii de competență: arte, muzee, teatre, biblioteci, turismul și altele. Am încercat să le cuprind pe toate prin aceste șapte priorități din program și faptul că am ținut neapărat ca unul din aceste puncte să fie despre mass-media mi se pare o chestiune simbolică, în primul rând – să arăt faptul că mass-media va fi o preocupare a mandatului meu viitor”, a conchis Jardan. 

Show More

💬 ...

Back to top button