Reprezentanți ai posturilor Cinema 1, Prime, ProTV Chișinău, Jurnal TV, Moldova 1 și TV8 ar urma să facă parte din comisia ce va organiza concursul de selectare a companiei pentru măsurarea audienței în Republica Moldova. Alți trei membri vor fi delegați din partea distribuitorilor de publicitate Casa Media Corp, NovaTV Grup și Sales Platform. Decizia a fost luată de Consiliul Audiovizualului (CA) vineri, 18 august, după ce nici furnizorii de servicii media audiovizuale, dar nici distribuitorii de publicitate nu au ajuns la un consens în vederea numirii celor nouă membri ai comisiei, așa cum prevede regulamentul.
Potrivit regulamentului de desfășurare a concursului, furnizorii care beneficiază de actualul sistem de măsurare a audienței și a cotelor de piață, precum și companiile de publicitate urmau să desemneze, din proprie inițiativă, cei nouă membri care să aleagă compania ce va măsura cotele de audiență în Moldova în perioada 2024-2029. Până pe 7 august, data limită anunțată de CA pentru deliberări, aceștia nu au venit cu vreo propunere.
În lipsa consensului, șase membri ai comisiei au fost numiți din rândul furnizorilor de servicii media, aflați în jurisdicția Republicii Moldova, care se clasează pe primele șase poziții conform ratingului de audiență elaborat de actualul măsurător de pe piață – compania TV MR MLD. Este vorba de Cinema 1, Prime, ProTV Chișinău, Jurnal TV, Moldova 1 și TV8. Alți trei urmau să fie numiți din partea distribuitorilor de publicitate clasați pe primele trei poziții după volumul de inventar WGRP, achiziționat pe parcursul trimestrului I al anului 2023. Potrivit datelor prezentate CA, acestea sunt Casa Media Corp, NovaTV Grup și Sales Platform.
Totodată, CA a numit doi membri observatori din rândul personalului aparatului Consiliului, fiind vorba de Serghei Martin, șeful Direcției licențiere furnizori, și Grigore Chițanu, șeful Direcției juridice.
Potrivit autorității, în perioada următoare urmează să fie convocată prima ședință a comisiei de concurs.
Media Azi a scris anterior despre faptul că, la data de 14 iulie, CA a aprobat Regulamentul privind organizarea concursului de selectare a instituției care va măsura cotele de audiență și cele de piață în perioada 2024-2029.
De mai mult de un deceniu, măsurarea audiențelor televiziunilor din Republica Moldova a fost efectuată de o singură companie, TV MR MLD (reprezentanta oficială a AGB Nielsen Media Research), fondată de o firmă britanică cu origini offshore în Belize.