Două posturi noi de televiziune urmează să apară pe micile ecrane din Republica Moldova în această toamnă. Canalele One TV și Star TV vor înlocui actualele posturi de nișă Legal TV și GN TV, după ce Consiliul Audiovizualului (CA) a aprobat reperfectarea licențelor de emisie. Noile proiecte media sunt gestionate de Petru Jelihovschi, fost administrator al televiziunii Prime.
Subiectul reperfectării celor două licențe de emisie a fost discutat în cadrul ședinței din 8 august a CA. Mihaela Ciuvaga, reprezentanta posturilor de televiziune vizate, a motivat schimbarea elementelor de brand prin dorința de a trece de la statutul de nișă, mai puțin popular, la cel de televiziuni generaliste. Ea a subliniat faptul că noua concepție va pune accent pe producerea „conținutului local de calitate”, atât informativ, cât și de divertisment. La întrebarea președintei CA, Liliana Vițu, privind sursele de finanțare a televiziunilor, Mihaela Ciuvaga a declarat că publicitatea va fi sursa primară. În schimb, la insistența Anetei Gonța, vicepreședinta CA, de a afla despre proveniența banilor necesari pentru lansarea noului concept al televiziunilor, Mihaela Ciuvaga nu a putut oferi un răspuns.
Posturile Legal TV și GN TV aparțin companiei SFC Media, care a obținut de la CA licențele necesare în august 2021. GN TV urma să difuzeze preponderent emisiuni de divertisment, iar Legal TV – despre justiție și domeniul dreptului. Firma SFC Media aparține lui Dan Pascari și a fost fondată în ianuarie 2021.
Managerul noilor proiecte media One TV și Star TV este Petru Jelihovschi, anterior administrator al televiziunii Prime, în timp ce directoarea departamentului informativ al ambelor canale este Ana Butnariuc, fosta editoră-șefă de la Prime. Contactat de Media Azi, Jelihovschi a confirmat informația, dar nu a revenit ulterior cu detalii. În schimb, Ana Butnariuc a declarat că resursele financiare necesare pentru activitatea celor două posturi TV provin din parteneriate comerciale. „Lansarea și rebrandingul posturilor TV se face cu un buget optimizat și raportat la potențialul pieței media din Republica Moldova. Este o investiție a fondatorului companiei SFC Media, alocată pentru start”, potrivit ei.
Jurnalista a confirmat că One TV și Star TV își vor lansa activitatea cu o nouă identitate de brand în această toamnă, întrucât și-au declarat deja la CA intenția de a reflecta campania electorală pentru alegerile locale din 5 noiembrie. „Compania SFC Media a început deja procesul de angajare a personalului care va activa la Star TV și One TV. Mizăm atât pe jurnaliști și specialiști cu experiență în producție TV, cât și pe tinerii jurnaliști din Moldova”, a adăugat Ana Butnariuc.