Consiliul Audiovizualului (CA) a sancționat postul de televiziune Bravo TV cu mai multe amenzi, în sumă totală de 56.000 de lei, pentru patru încălcări, inclusiv pentru lipsa de produse autohtone și în limba română. Decizia a fost luată în cadrul ședinței din 30 martie, în urma monitorizării efectuate după autosesizarea membrului CA Eugeniu Rîbca.
CA a monitorizat Bravo TV în perioada 28 februarie – 6 martie, la capitolul respectării obligațiilor de a difuza volum necesar de produs local. Potrivit autorității, administrația canalului nu le-a oferit înregistrările necesare, dar specialiștii au făcut rost de ele de la distribuitorii de servicii media. În raportul de monitorizare se atestă că, în perioada vizată, postul de televiziune regional, care trebuia să difuzeze cel puțin patru ore de producție proprie, dintre care 80% în limba română, nu a făcut-o. Mai mult, nici desenele animate nu au fost dublate sau sonorizate în limba română. De asemenea, specialiștii CA au stabilit că televiziunea a utilizat o altă siglă decât cea aprobată de autoritate, iar vreo solicitare de modificare a acesteia nu ar fi fost recepționată din partea furnizorului.
Eugeniu Rîbca a precizat că acest subiect este important inclusiv din perspectiva comportamentului furnizorilor de servicii media în calitate de concurenți pe piața de publicitate în raport cu alți jucători. „Pe de o parte, activitatea furnizorilor de servicii media înseamnă o piață, inclusiv o piață a publicității. Mi se pare grav să avem în Republica Moldova situații în care, potrivit legislației în vigoare, [postul, n.r.] trebuie să realizeze cel puțin patru ore de programe locale, să difuzeze programe proprii în volum de cel puțin două ore care pot fi redifuzate, astfel făcându-se patru ore. În acest caz, timp de șapte zile de monitorizare avem un volum de 0%. Este vorba de concurența loială pe această piață a publicității. Îmi pare rău să constat că avem furnizori de servicii media care utilizează resursele obținute, în special de pe piața publicității, pentru a crea programe audiovizuale proprii locale și, pe de altă parte, să avem furnizorii de servicii media care nu produc nimic”, a spus Eugeniu Rîbca.
El a adăugat că în cazul în care nu se va face ordine pe acest segment, atunci „cu siguranță vom avea concurență neloială”.
Astfel, CA a sancționat Bravo TV cu 29.000 de lei pentru că filmele pentru copii difuzate nu au fost dublate sau sonorizate în limba română, postul TV fiind la o încălcare repetată în acest sens. Alte 14.000 de lei constituie sancțiunea pentru că nu a difuzat programe audiovizuale locale, inclusiv în limba română. Și această încălcare este repetată. De asemenea, CA a amendat postul TV pentru utilizarea incorectă a siglei (8.000 de lei) și neprezentarea înregistrărilor video (5.000 de lei). Autoritatea a oferit termen de o lună televiziunii pentru a remedia problemele depistate. Televiziunea nu a venit cu vreo reacție și nici nu a intervenit în cadrul ședinței.