Вы здесь

​Cum minimizăm impactul crizei Covid-19 asupra afacerilor media

09 апреля 2020
429 просмотров
Covid-19 reprezintă o amenințare reală pentru afacerile media din toată lumea: începând cu riscurile pentru sănătatea jurnaliștilor, continuând cu reducerea drastică a evenimentelor și până la refuzul unor companii să-și plaseze publicitatea în articolele ce au drept subiect virusul. În astfel de momente este de înțeles că mulți manageri, editori și proprietari de instituții media se simt neputincioși. Totuși, ei ar putea întreprinde anumiți pași ca să-și minimizeze pierderile, notează Harlan Mandel de la Media Development Investment Fund (Fondul de investiții pentru dezvoltare media). 

Reducerea cheltuielilor
 

  • Construiți și gestionați rezervele financiare în așa fel încât să faceți față crizei care va schimba modelul vostru de afaceri și pronosticurile economico-financiare.
  • Planificați și desfășurați ședințe permanente cu echipa de bază din conducere pentru a asigura un management riguros al fluxurilor financiare.
  • Prognozați variate scenarii negative. Reduceți pronosticurile dumneavoastră cu privire la venituri (de la 10% până la 50%) și extindeți perioada de impact a crizei (de la 3 luni până la 18).
  • Sporiți veniturile prin intermediul diferitor pachete, beneficii, reduceri și/sau plăți în avans.
  • Gestionați creanțele și colectați cât mai mulți bani de la clienții restanțieri prin intermediul unor politici stricte de colectare a plăților sau cu ajutorul unor reduceri, stimulente.
  • Aplicați strategii de reducere a costurilor care vor permite întreprinderii să-și mențină productivitatea și să se plieze pe necesitățile produsului, publicului și clienților. Reducerea cheltuielilor operaționale pentru economii financiare este esențială supraviețuirii afacerii.
  • În măsura posibilității, negociați costul resurselor (materiale, forță de muncă etc.) și aprovizionați-vă în prealabil cu materialele care se vând cu reducere.
  • Amânați toate angajările și, atunci când este posibil, reduceți numărul de angajați (o oportunitate pentru unii să lucreze parțial, întrucât au grijă de copii acasă). Luați în considerare reducerile temporare ale salariilor ca o alternativă pentru reducerea personalului în această perioadă dificilă. 
  • Proiectați și implementați pe intern un proces de lucru pe timp de criză pentru angajații și pentru publicul vostru. Căutați cum ați putea să satisfaceți necesitățile actuale ale audienței.
  • Tineți evidența financiară si contabilă la zi astfel încât să aveți o imagine completă și clară atunci când va trebui să luați decizii complicate în timp restrâns. 
Conținutul rămâne pe primul loc
 
  • Este momentul potrivit să vă extindeți audiența de bază pentru că oamenii sunt în căutarea informațiilor veridice. Furnizarea știrilor și altor produse societății este o muncă grea, ea necesită disciplină și concentrare în fiecare zi și, în mod deosebit, în astfel de momente.
  • Fiți la curent cu ceea ce vrea să afle și ce trebuie să știe audiența voastră în contextul extinderii epidemiei și a carantinei. 
  • Fiți gata de un număr sporit de accesări și verificați dacă sunteți asigurați la acest capitol din punct de vedere tehnic.
Echipa dumneavoastră nu are imunitate
 
  • Evaluați din start eventualul impact al pandemiei asupra echipei.
  • Solicitați imediat angajaților din grupul de risc (cei care au peste 50 de ani, cu imunitate slabă etc.) să lucreze de acasă.
  • Instruiți jurnaliștii și alți angajați să execute diferite sarcini tehnice în eventualitatea în care unii membri ai echipei nu vor putea activa din motive impuse de situație. 
  • Implementați principiul rotației personalului între cei care lucrează la birou/în teren și cei care o fac de acasă. În cazul în care o persoană din oficiu se va îmbolnăvi, în carantină pot fi obligați să intre toți - deci e bine să aveți o altă echipă, acasă, gata să preia oricând sarcinile.