Вы здесь

„Vorbește Moldova”, „Roata Norocului” și „Mesager” – cele mai vizionate emisiuni în luna noiembrie, conform măsurătorului de audiență

26 декабря 2019
1236 просмотров
Emisiunile „Vorbește Moldova” și „Roata Norocului” de la postul de televiziune al ex-liderului democrat Vlad Plahotniuc Prime TV au ajuns în topul preferințelor telespectatorilor din Republica Moldova, potrivit raportului de audiență, pentru noiembrie 2019, al Companiei TV MR MLD. Pe locul trei s-a situat emisiunea de știri „Mesagerul” de la postul public Moldova 1.

Deși postul de televiziune Prime de la primele poziții a ajuns pe locul trei în ratingul general pentru luna noiembrie 2019, totuși emisiunile acestuia sunt cotate ca cele mai privite în luna respectivă.

Astfel, potrivit datelor TV MR MLD, pe 28 noiembrie emisiunea „Vorbește Moldova” a fost privită de 342.801 persoane, acumulând 11,27% AMR (ratingul mediu al emisiunii per minut). În Chișinău, emisiunea a fost vizionată cel mai mult, pe 27 noiembrie, (41.329 de persoane).


Audiența Prime. Din stânga datele pentru toată Moldova, din dreapta pentru Chișinău.

„Vorbește Moldova”, moderată de jurnalista Natalia Cheptene, este o emisiune adaptată după versiunea talk-show-ului rusesc de la Pervîi Kanal - Pusti Govoreat.


Vorbește Moldova. Captură Foto

Pe  locul doi se regăsește o altă emisiune al postului Prime – „Roata Norocului”. Aceasta a fost privită de 292.219 de persoane, având un rating de 9,61%. Show-ul „Roata Norocului” este moderat de Dan Negru și Anastasia Fotache și reprezintă un format american, realizat în Moldova de Prime, în cadrul unui parteneriat cu CBS, o televiziune din Statele Unite ale Americii. 


Emisiunea Roata Norocului. Sursa: PRIME

Pe locul trei în topul celor mai privite programe audiovizuale se regăsește postul public de televiziune Moldova 1 cu buletinul de știri Mesager.

Buletinul a fost privit, pe 9 noiembrie, de 259.876 de persoane și a acumulat ratingul de 8,55%. Iar în Chișinău, acest buletin de știri nu a ajuns în top trei al postului Moldova 1.


Mesager. Moldova 1.

Pe locul patru în ratingul general a ajuns emisiunea „Primele știri” din 27 noiembrie de la Prime (223.320 de telespectatori), pe locurile 5 și 6 s-a situat Moldova 1, cu emisiunile  „Butonul roșu” din 13 noiembrie (209.727 de persoane)  și „Moldova în direct” din 14 noiembrie (209.181).

RTR Moldova continuă ratingul cu serialele în limba rusă „Чистая психология” (197.043 de persoane în data de 17 noiembrie), „Совсем чужие”  (cu 173.968 de telespectatori pe 2 noiembrie) și „Моя чужая жизнь” (cu 162.128 de persoane pe 22 noiembrie).

Urmează posturile de televiziune afiliate socialiștilor - Primul în Moldova (aparține lui Vadim Ciubara, un apropiat al președintelui Igor Dodon) cu cea mai vizionată emisiune „Pole Ciudes” din 22 noiembrie (urmărită de 148.777 de persoane) și NTV Moldova (proprietar deputatul socialist Corneliu Furculiță), cu emisiunea „902”  din 28 noiembrie (145.123 de telespectatori).

În context, reamintim că, în luna noiembrie, postul  Prime a renunțat la frecvența națională de emisie în format analog terestru, iar recent postul de televiziune Primul în Moldova a depus cerere la Consiliul Audiovizualului (CA) pentru a obține licența de emisie în rețeaua de stat în care a difuzat anterior Prime TV.
 
Maya Voronetskaya, responsabilă servicii clienți în departamentul de Marketing al TV MR MLD, a explicat pentru Media-azi.md că ratingul calculat de companie reprezintă o medie a numărului de telespectatori prezenți minut cu minut în timpul derulării emisiunii monitorizate. „Pentru a întocmi topul respectiv, noi alegem câte o emisiune care în acea zi a avut cel mai mare rating”, a precizat Voronetskaia.

De menționat că, în luna august, Consiliul Audiovizualului (CA) a amendat postul Prime TV cu 10.000 de lei pentru încălcările depistate în cadrul emisiunii „Vorbește Moldova – Părinte te iubesc”, despre o adolescentă abuzată sexual de tatăl vitreg. Sancțiunea a fost aplicată după ce Consiliul de Presă (CP) și Ombudsmanul Copilului au sesizat CA despre încălcarea drepturilor copilului în ediția respectivă. Inițial CA nu a constatat încălcări, dar ulterior și-a revizuit decizia.