Eşti aici

Un vot exprimat evaziv de președintele CCA ar fi putut lipsi postul BAS TV de susținere financiară

20 Noiembrie 2018
810 afişări
Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA) a aprobat, în cadrul ședinței din 19 noiembrie, finanțarea din Fondul de susținere a radiodifuzorilor pentru 11 instituții media. La concurs au participat 14 radiodifuzori, între care și postul de televiziune BAS TV.

Inițial, postul respectiv nu fusese ales câștigător, dar a doua zi, a fost inclus în listă, după confruntarea probelor video.  Despre acest caz, a semnalat directorul executiv al Asociației Presei Independente (API), Petru Macovei. „Se pune la vot susținerea unui proiect al BAS TV din Basarabeasca (94 mii 200 lei); - minutul 1:57:10 Președintele CCA ridică mâna, dar când vede că alți patru membri tot votează pentru (Cristina Duca, Dorina Curnic, Tatiana Buraga și Olga Guţuţui)... o dă repede în jos; - minutul 1:57:12-:13 Președintele CCA de trei ori repetă că sunt patru voturi pentru acest proiect (ceea ce înseamnă că proiectul n-a trecut) - minutul 1:57:14 Președintele CCA ridică și el mâna (?)”, a scris Macovei pe Facebook.

Ulterior, CCA a confruntat probele video din cadrul ședinței sale și a constatat că,  într-adevăr, membrii Consiliului au oferit 5 voturi, respectiv, acest proiect audiovizual a fost declarat învingător în concurs. În cadrul ședinței, în momentul votării pentru proiectul BAS TV, președintele CCA, Dragoș Vicol, inițial, evaziv a ridicat mâna, iar apoi a lăsat-o, deși verbal a spus că pentru acest proiect au votat doar patru persoane (număr insuficient pentru aprobarea proiectului).

Ludmila Topal, director Canal Regional (redactor-șef BAS TV) a menționat pentru Media-azi.md că a fost informată inițial că proiectul nu a fost aprobat și doar a doua zi i s-a spus că acesta a fost susținut. Jurnalista crede că dacă Petru Macovei nu ar fi semnalat problema, cel mai probabil că autoritatea de reglementare nu și-ar fi revăzut votul.

Ludmila Topal a criticat procedura de vot din cadrul ședinței CCA pentru lipsa de argumentare în susținerea sau respingerea proiectelor media.

 La fel, aceasta susține că anul acesta, mai puțini radiodifuzori locali au primit sprijin financiar și asta pentru că, din start, nu au fost admiși pe motiv că nu au prezentat anumite anexe.

Precizăm că printre cele 11 instituții media care au beneficiat de finanțarea din Fondul CCA sunt Flor TV – pentru proiectul emisiunii „Familie sănătoasă, societate sănătoasă” și ITV – pentru proiectul emisiunii „Moldova frumoasă”, care au primit câte 300.000 de lei; Gurinel TV, pentru proiectul emisiunii „Sunt părinte și îmi pasă” - 250.000 de lei. Câte 200.000 de lei au fost alocați radiodifuzorilor Busuioc TV – proiectul emisiunii „Cunoaște Moldova” și NTS –proiectul emisiunii „Prin ochii călătorului”. Flor FM – pentru proiectul emisiunii „Egalitate pentru toți” Romano Patrin FM – pentru proiectul emisiunii „Na dara” și Love Radio – pentru proiectul emisiunii „Păstrați iubirea” au obținut sprijinul financiar a câte 100.000 de lei, iar Eco FM – pentru proiectul emisiunii „Între Da și Nu” 100.031 de lei. Albena  a obținut 50.000 de lei  pentru proiectul emisiunii „Redescoperă Moldova”. Pentru postul de televiziune BAS TV au fost alocați 94.200 de lei pentru emisiunea „Salvat la timp de vicii”.

De menționat că cererile de finanțare a proiectelor audiovizuale de la Albasat TV, Euro Nova, Media TV și Radio Media au fost anulate de CCA pe motiv că  posturile în cauză nu au depus declarații cu privire la valoarea totală a sprijinului primit de la stat în ultimii trei ani.

Citiți și: Ce posturi TV au primit cei mai mulți bani din Fondul de susținere a radiodifuzorilor în ultimii trei ani