Eşti aici

Un parlamentar a sesizat Consiliul Concurenței cu privire la presupusa înțelegere de cartel de pe piața publicitară

05 Iulie 2019
628 de afişări
Deputatul Blocului ACUM Radu Marian a anunțat pe pagina sa de Facebook că a depus la Consiliul Concurenței (CC) mai multe solicitări de investigare a practicilor anti-concurențiale. O solicitare se referă la presupusa înțelegere de cartel de pe piața publicitară din Republica Moldova.

Astfel, parlamentarul a cerut autorității să lanseze o investigație privind practicile anti-concurențiale din domeniul publicității mass-media, să anunțe rezultatele acesteia și eventualele sancțiuni aplicate.
 
„Am depus astăzi solicitări de investigare a practicilor anti-concurențiale în trei domenii-cheie: mass-media, piața cerealelor și produselor lactate. Consiliul Concurenței, suntem cu ochii pe voi!”, a scris Radu Marian.

 

Deputatul a explicat că la baza sesizării CC au stat „informații în mass-media care relevă acțiuni anti-concurențiale comise de agenția de publicitate Casa Media Plus SRL, care ar controla 70% din veniturile totale ale pieței autohtone de publicitate”.
 
„De asemenea, mass-media locală a relatat despre o posibilă înțelegere de cartel între Casa Media și Exclusiv Media Grup, ce subminează concurență liberă. În acest sens, mai multe televiziuni au depus o plângere la Consiliul Concurenței în ianuarie 2018, însă fără să primească vreun răspuns”, se mai arată în solicitare.

Amintim că, patru posturi tv – PRO TV Chișinău, RTR-Moldova, Jurnal TV și TV 8 – au adresat Consiliul Concurenței (CC), încă pe 19 ianuarie 2018, o plângere în care acuză casele de vânzări publicitate - Casa Media și Exclusive Sales House - că ar fi încheiat o înțelegere de cartel.

De atunci plângerea se află în continuare la etapa de investigație la CC.

Potrivit plângerii celor patru posturi TV, din luna ianuarie, Casa Media și Exclusiv, care dețin 75 la sută din piața de publicitate, își distribuie, începând din acest an, bugetele clienților în proporție de 80 la 20 de procente, oferind reduceri suplimentare de până la 50 la sută celor care încheie cu ele contracte exclusive.

Problemele de piața media au ajuns în atenția ambasadelor străine și au fost semnalate, inclusiv, de organizațiile non-guvernamentale.

Anterior, reprezentanții  celor două case de vânzări de publicitate au negat existența înțelegerilor de cartel între ei.