Eşti aici

Studiul cu privire la publicitate a fost făcut public

22 Decembrie 2016
2521 de afişări
Centrul pentru Jurnalism Independent a făcut public studiul ”Evaluarea cadrului juridic de reglementare a domeniului publicității și recomandări pentru optimizarea acestuia”.
 
Autorii documentului, expertul media Ion Bunduchi și juristul Eugeniu Râbca, au analizat situația curentă din sfera publicitară. Studiul este bazat pe rapoarte relevante, date statistice, interviuri cu persoane din domeniu. Lucrarea conține evaluarea cadrului legal autohton și raportarea acestuia la bunele practici europene. La fel, sunt analizate mecanismele menite să asigure și să protejeze concurența loială și transparența publicității în mass-media. La final, se regăsesc concluziile și recomandările autorilor privind mecanismele care ar  trebui implementate pentru a îmbunătăți situația din acest domeniu. Documentul poate fi accesat în limbile română, engleză și rusă.
 
Studiul a fost lansat, pe 10 noiembrie curent, în cadrul unei dezbateri publice, la care au participat deputați, membri CCA, reprezentanți ai Consiliului Concurenței și a Agenției pentru Protecția Consumatorilor,  jurnaliști, reprezentanți ai agențiilor de publicitate etc..

Cercetarea a fost elaborată cu sprijinul financiar al Agenției Suedeze pentru Dezvoltare și Cooperare Internațională, prin intermediul Ambasadei Suediei în Chișinău.