Eşti aici

Proprietarul Canal 2 renunță la frecvența națională, invocând „presiuni” din partea autorităților

17 Septembrie 2019
413 afişări
Compania Telestar Media, care deține licențele de emisie pentru posturile de televiziune Canal 2 și Canal 3, a anunțat marți, 17 septembrie, printr-un comunicat de presă, că renunță la frecvența națională pe care emite Canal 2. Printre cauzele invocate de directorul general Oleg Cristal ar fi presiunile din partea instituțiilor de stat (fără a preciza care anume) la care sunt supuși compania și jurnaliștii  de la cele două posturi tv.

Totodată, proprietarul Telestar Media susține că mai multe presiuni sunt făcute și la adresa televiziunilor din cadrul General Media Group, al căror proprietar este ex-liderul democraților Vladimir Plahotniuc.

Potrivit lui Cristal, acesta ar dispune de informații că s-ar încerca preluarea abuzivă a frecvenței naționale de la „Canal 2” în favoarea unui alt post de televiziune, „care promovează interesele străine țării noastre”. Portalurile afiliate democraților au scris, anterior, printre primele despre intenția Accent TV, afiliat socialiștilor, de a prelua difuzarea conținutului Pervîi Canal din Rusia, care, în prezent, emite pe frecvențele postului de televiziune  PRIME TV.

Telestar Media recomandă autorităților, în același comunicat de presă, ca frecvența națională la care renunță Canal 2 „să fie returnată Societății de Televiziune, deținătorul anterior al acestei frecvente, pentru difuzarea în Republica Moldova a TVR Moldova”. Precizăm că TVR Moldova emite în prezent în Republica Moldova, dar nu pe frecvența națională.

Publika TV scrie, cu referire la comunicatul de presă semnat de Oleg Cristal, că „grila de emisie şi conţinutul programelor Canal 2 nu vor fi afectate de această decizie”. Ştirile şi emisiunile Canal 2 ar urma să fie urmărite în continuare prin intermediul operatorilor de cablu din ţară.

Solicitați de Media-azi.md să comenteze anunțul companiei, reprezentanții CA au afirmat că au aflat informațiile respective din presă și încă nu cunosc dacă au parvenit la CA cereri în acest sens.
Canal 2 emite, în prezent, în rețeaua de stat TV nr.2.

Consiliul Coordonator al Audiovizualului a acordat, pe 27 septembrie 2007, licenţă pentru Reţeaua de stat nr. II, pe care erau retransmise programele TVR 1, postului de televiziune „2 Plus”. Postul a aparținut companiei britanice „Telefem International” SRL și administrată de actuala membră CA, Veronica Cojocaru, acesta companie, la rândul său, fiind fondată de OTIV PRIME MEDIA B.V.  

Anterior, stația locală de televiziune Canal 2 Nisporeni, lansată cu circa zece luni înainte de alegerile parlamentare din februarie 2019, și-a sistat activitatea

În luna iulie, curent,  RISE Moldova scria că mai multe proprietăți înregistrate pe numele companiei Finpar Invest, afiliată deputatului democrat Vladimir Plahotniuc, au fost sechestrate de anchetatori în cadrul unui dosar penal pornit pentru spălare de bani. Între altele, au fost sechestrate și studiourile în care activează în prezent posturile de televiziune Prime TV, Publika TV, Canal 2 și Canal 3, precum și posturile de radio Publika FM și Muz FM.

UPDATE: Televiziunea Română a luat act de comunicatul companiei Telestar Media SRTv şi anunţă că face toate demersurile oficiale pentru a recupera frecvenţa naţională de emisie care să permită difuzarea programelor canalului TVR MOLDOVA pe întreg teritoriul Republicii Moldova.