Eşti aici

Prime TV, sancționat cu o amendă de 70.000 MDL pentru difuzarea unui discurs cu caracter militarist al președintelui rus Vladimir Putin

05 Aprilie 2018
2354 de afişări
Sancțiune maximă pentru postul de televiziune Prime TV în valoare de 70.000 MDL pentru încălcarea prevederilor Codului Audiovizualului, cunoscute sub denumirea de „legea anti-propagandă”. Membrii Consiliului Coordonator al Audiovizualului (CCA) au sancționat postul în cadrul ședinței din 5 aprilie în baza unei sesizări depuse de WatchDog, o comunitate a societății civile de tip think-tank, care a informat Consiliul că acest radiodifuzor a difuzat discursul președintelui rus, Vladimir Putin, cu caracter militarist, ținut în fața Parlamentului de la Moscova.

Asociația WatchDog a depus o sesizare la CCA, pe 12 martie curent, prin care a informat Consiliul despre difuzarea de către Prime TV, la 1 martie, timp de două ore, începând cu ora 11:00, a programului ”Ежегодное послание Президента РФ В. В. Путина Федеральному Собранию” (Adresarea Președintelui FR, V. V. Putin, către Adunarea Federației), preluat din grila postului rus ”Первый Канал”. Reprezentanții asociației au menționat că, potrivit grilei de emisie a Prime TV, la acea oră urma să fie difuzată o altă emisiune.

În cadrul examinării acestei sesizări, membrii CCA au constatat că postul Prime TV a încălcat flagrant art. 9 alin. (21) din Codul audiovizualului. Acesta prevede că, în vederea asigurării securității informaționale a statului, radiodifuzorii și distribuitorii de servicii pot transmite programe de televiziune şi radio cu conținut informativ, informativ-analitic, militar și politic doar dacă sunt produse în statele membre ale Uniunii Europene, SUA, Canada, precum şi în statele care au ratificat Convenția Europeană cu privire la televiziunea transfrontalieră. Federația Rusă nu a ratificat această convenție.

Potrivit unui comunicat difuzat de CCA, postul de televiziune Prime ar fi trebuit să sisteze retransmisia acestei emisiuni, „în timpul căreia au fost proliferate mesaje cu caracter de supremație a Rusiei în raport cu alte state, de dezvoltare a unor arme strategice non-balistice împotriva cărora sistemul de apărare antirachetă devine inutil și, drept răspuns la agresiunea externă, Rusia își rezervă dreptul de a folosi arme nucleare etc”.

Reamintim, că Prime TV aparține liderului Partidului Democrat, Vladimir Plahotniuc. În legătură cu aceasta, comunitatea WatchDog a acuzat recent CCA că ar fi „protejat televiziunea lui Vlad Plahotniuc”, întrucât, după ce a informat autoritatea de reglementare a audiovizualului despre difuzarea programului menționat, subiectul nu fusese inclus pe agenda ultimelor ședințe ale autorității. CCA a motivat această tergiversare prin faptul că a așteptat poziția postului pe marginea celor sesizate.