Eşti aici

Moldova 1 solicită cele mai mari prețuri la publicitate în campania electorală pentru Hâncești

20 Februarie 2020
538 de afişări
Postul public de televiziune Moldova 1 solicită cele mai mari prețuri pentru difuzarea spoturilor electorale la parlamentarele noi din municipiul Hâncești, în comparație cu alte opt canale care au depus la Consiliul Audiovizualului (CA) declarațiile de reflectare a campaniei pentru alegerile din 15 martie.

Actele cu prețurile solicitate de radiodifuzori au fost aprobate de CA pe 13 februarie, cu o zi înainte de începerea campaniei electorale. Din cele nouă canale TV, Moldova 1 a stabilit cel mai mare preț per minut de reclamă – 900 de euro. Asta chiar dacă televiziunea nu se bucură de cel mai mare rating. Postul public a perceput aceeași taxă și în cadrul campaniei electorale pentru alegerile parlamentare din februarie 2019. Pe atunci, cele mai costisitoare erau televiziunile din holdingul ex-liderului democrat Vlad Plahotniuc - 4.000 de euro per minut la Prime TV și 2.000 de euro la Publika TV.


Taxa percepută pentru plasarea spoturilor publicitare electorale per minut contra plată.

Pentru actuala campanie electorală, Televiziunea Centrală și Orhei TV solicită câte 500 de euro per minut, precizând că au indicat prețul fără TVA. Cu taxa pe valoare adăugată, un minut la aceste canale ar ajunge la 600 de euro. Topul este urmat de grupul de televiziuni afiliate Partidului Socialiștilor: Primul în Moldova, NTV Moldova și Exclusiv TV (retransmite TNT), care solicită câte 500 de euro pentru un minut de publicitate electorală (cu TVA inclus).  Jurnal TV percepe circa 400 de euro per minut, conform declarației (ar ajunge la 480 de euro cu TVA).

Cele mai mici sume le cer Accent TV (75 de euro cu TVA) și Vocea Basarabiei (circa 50 de euro - la VB nu se percepe taxa TVA).

Potrivit datelor pentru luna ianuarie ale măsurătorului de audiență TV, TV MR MLD, Moldova 1 nu este unul dintre cele mai urmărite canale de televiziune.

Rating-ul posturilor TV pentru luna ianuarie 2020. Sursa: agb.md

Postul public ocupă abia poziția a șasea în acest top, după  RTR Moldova, NTV Moldova, Primul în Moldova, Prime și Canal 2.

Citiți și:
TRM a adunat aproape 6 milioane de lei din publicitate electorală în 2019. Legalitatea surselor, disputată anterior
Reduceri la posturile de televiziune ce aparțin lui Plahotniuc – PRIME TV și Publika TV au scăzut în jumătate prețul la publicitatea electorală