Eşti aici

Manageri ai instituțiilor media discută, la Chișinău, despre modalitățile de consolidare a stabilității financiare

08 Decembrie 2016
1639 de afişări
Un atelier de două zile, organizat de Centrul pentru Jurnalism Independent din Moldova,   în cadrul proiectului „Consolidarea stabilității financiare a mass-media din Ucraina, Moldova și Georgia cu aplicarea experienței Țărilor din Grupul de la Vîșegrad”, își propune să-i familiarizeze pe managerii din domeniul mediatic cu principalele modalității de consolidare a stabilității financiare. Evenimentul se desfășoară la Chișinău, în zilele de 8 și 9 decembrie, și este moderat de experți din Grupul de la Vîșegrad și din R. Moldova, între care: Tatiana Repkova (Slovacia) - fondatoarea și directoarea Rețelei globale online „Media Managers Club”; Robert Čásenský (Cehia) - jurnalist și comentator și Grzegorz „Greg” Piechota (SUA) - jurnalist, expert în social media.
 
În prima zi a atelierului, cei peste 20 de participanți la activitate au analizat, împreună cu expreții locali și internaționali, rezultatele raportului național „Sustenabilitatea financiară a instituțiilor media din R. Moldova”, precum și principalii factori care duc la instabilitatea financiară a mass-mediei din Moldova. Ei au constituit 4 grupuri de lucru: TV și radio național, TV și radio regional, publicații tipărite și grupul online, fiecare din ele având misiunea să identifice factorii interni și externi care se răsfrâng asupra stabilității financiare a instituțiilor media.
 
Astfel, au fost supuse analizei mai multe aspecte, cum ar fi: proprietatea și parteneriatele; resursele companiei și aptitudinile personalului; resursele companiei și timpul; resursele companiei și finanțele; echipamentul tehnic; obiectivele financiare; obiectivele sociale și standardele etice; necesitățile și așteptările clientului/audienței și cele față de produs; capacitățile de producere; valoarea, prețul și costul pentru client/ audiență ca să dețină produsul media; promovare și comunicare; locul și comoditatea.
 
La final, participanții au venit cu propuneri și recomandări de a include noi date în  raportul național.
 
Partea a doua a atelierului se va desfășura vineri, 9 decembrie. În comun vor fi elaborate noi modele de business pentru toate categoriile de presă, care vor ajuta instituțiile media să-și creeze noi modele de funcționalitate și să-și rezolve astfel problemele de ordin financiar cu care se confruntă.
_______________________
 
Evenimentul este organizat în cadrul proiectului “Consolidarea stabilității financiare a mass-media din Ucraina, Republica Moldova și Georgia cu aplicarea experienței Țărilor V4”, finanțat de Fondul Internațional Vîșegrad și USAID. Proiectul este implementat de Centrul pentru Jurnalism Independent, în parteneriat cu Asociația Radiodifuzorilor Independenți din Ucraina.