Eşti aici

De ce trebuie să decidă un regizor plătit de parlament pe ce deputat avem nevoie să-l prindem în imagini?

30 Aprilie 2015
2554 de afişări
Anișoara LOGHIN, reporter Pro TV Chișinău
 
 
Fiecare jurnalist dorește să își facă profesionist meseria, iar aceasta înseamnă să aibă mână liberă pentru a realiza subiectele așa cum știe mai bine și cum îi dictează politica editorială. Faptul că suntem impuși să urmărim ședința legislativului pe un ecran, la care ni se dau imagini gata selectate, e ca și cum ni s-ar da peste mână. Și acest lucru ni se întâmplă mai bine de un an, de când deputații au trecut în clădirea renovată a Parlamentului.

Chiar dacă cetățenii au dreptul să știe ce fac deputații – cine și cum votează, cine și ce comentează etc. – noi, jurnaliștii care transmitem de la Parlament, adeseori ne construim știrile în baza unor informații incomplete. Deputații și-au pus un fel de draperie care ne împiedică să vedem ce ne interesează, dar care îi protejează de minune pe ei.

De ce trebuie să decidă un regizor plătit de parlament pe ce deputat avem nevoie să-l prindem în imagini? De ce am fost privați de dreptul de a decide acest lucru singuri? Suntem încă departe de a fi țara în care parlamentarii îți inspiră atât de multă încredere, încât îți poți permite să stai după ușă.

 

 

NOTĂ: Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) organizează în fiecare zi în care deputaţii se întrunesc în şedinţe plenare acțiuni de sensibilizare cu genericul “Vrem acces în Parlament!”. Scopul Campaniei este de a asigura accesul liber al presei la ședințele Parlamentului, astfel încât reprezentanții mass-media să-și poată desfășura nestingherit activitatea profesională.
 
____________
Campania “Vrem acces în Parlament!” se desfășoară în cadrul proiectului “Campanii de advocacy pentru asigurarea transparenței proprietății media, a accesului la informație, promovarea valorilor și integrării europene”, implementat de CJI, care la rândul său face parte din proiectul „Parteneriate pentru o Societate Civilă Durabilă în Moldova”, implementat de FHI 360.