Eşti aici

Curtea de Apel a obligat Jurnal TV să difuzeze spoturile PD

01 Februarie 2019
512 afişări
Curtea de Apel Chișinău a respins, pe 31 ianuarie,  apelul Jurnal TV împotriva deciziei primei instanțe, din 24 ianuarie, care i-a obligat să difuzeze spoturile electorale cu privire la referendumul consultativ al Partidului Democrat (PD). Anterior, PD a declarat că a acționat postul în judecată, pentru că a refuzat publicarea acestor spoturi. La rândul lor, reprezentanții postului TV afirmă că spoturile în cauză conțineau elemente de agitație electorală pro-PD și nu puteau fi publicate până la începerea campaniei electorale, dar că le va difuza când va începe campania.

Astfel, Curtea de Apel a menținut hotărârea judecătoriei Chișinău în cauza civilă la cererea de chemare în judecată depusă de reprezentantul PD cu drept de vot consultativ în Comisia Electorală Centrală (CEC), Vadim Moțarschi împotriva Jurnal TV cu privire la obligarea difuzării spoturilor electorale aferente referendumului republican consultativ din 24 februarie. Decizia poate fi atacată cu recurs la Curtea Supremă de Justiţie în termen de o zi de la data pronunțării.

Potrivit deciziei judecătoriei Chișinău, Jurnal TV este obligat să difuzeze spoturile PD și să compenseze, pentru perioada de refuz, câte 2 minute de publicitate contra-plată pe zi, începând cu data de 18 ianuarie.

Directorul executiv al Asociației Presei Independente (API) Petru Macovei a menționat pentru Jurnal TV că în acest caz judecătorii ar fi trebuit să solicite o expertiză de la Consiliul Audiovizualului. De asemenea, în opinia expertului, în spoturile respective se observă cu ochiul liber că sunt video-uri care promovează partidul de guvernământ, aflat în competiție electorală.

Reprezentanții PD au încercat și prin intermediul Consiliului Audiovizualului să oblige Jurnal TV să difuzeze spoturile respective. Consiliul Audiovizualului a respins însă, pe 28 ianuarie, solicitarea PD și a motivat decizia prin faptul că „litigiile care au ca obiect refuzul de a difuza sau de a publica publicitatea electorală contra-plată sau gratuită constituie prerogativa exclusivă a instanței de judecată”.

Jurnal TV a precizat că subiectul este monitorizat de Asociația Promo-LEX, care se va expune în raportul următor privind monitorizarea perioadei electorale.

Solicitați să comenteze acest caz, reprezentanții Promo-LEX ne-au informat că nu pot face declarații până la prezentarea Raportului nr. 4 de monitorizare a alegerilor, care va fi lansat joi, 7 februarie.

Citiți și: Jurnal TV refuză să publice spoturile PD și este atacat în instanță. Ce argumente are postul tv