Eşti aici

Consiliul de Presă a examinat mai multe plângeri ale cetățenilor la adresa instituțiilor media

07 Septembrie 2018
234 de afişări
Membrii Consiliului de Presă (CP) au examinat, în cadrul ședinței din 7 septembrie, trei plângeri și două sesizări legate de activitatea mass-mediei: plângerea administrației taberei de odihnă pentru copii şi adolescenţi „Cireşarii” împotriva Vocea Basarabiei TV, a lui Andrei Uzunov împotriva ziarului „Svet” şi jurnalistei Anghelina Gaidarji, și o plângere a lui Dumitru Mînzărari împotriva site-ului Bloknot-Moldova.md.

În cazul taberei de odihnă „Cireșarii”, administrația acesteia s-a plâns la Consiliul de Presă precum că postul TV Vocea Basarabiei ar fi pus pe post un reportaj video, în care materialul video era de la această tabără, iar textul propriu-zis – de la o altă tabără și într-un context negativ. Administrația „Cireșarii” consideră că i s-a adus un prejudiciu de imagine, deoarece mai mulți părinți s-au arătat îngrijorați că în această tabără ar putea exista probleme.

Membrii CP au recomandat postului Vocea Basarabiei să prezinte scuze administrației taberei „Cireșarii” și să corecteze erorile factologice, prin erate sau rectificări. De asemenea, membrii CP au amintit redacției că imaginile trebuie să prezinte realitatea cu acuratețe.

Cazul Andrei Uzunov împotriva ziarului „Svet” şi a jurnalistei Anghelina Gaidarji este unul mai vechi, însă membrii CP au fost de acord să-l examineze pentru că plângerea s-a referit nu doar la un articol, dar la mai multe. Uzunov susține că a solicitat dreptul la replică, dar nu i s-a acordat, din cauza că reprezintă un partid politic care nu este agreat de jurnalistă. În acest caz, membrii CP au recomandat redacției să-i permită persoanei respective să facă uz de dreptul la replică, să solicite opinia tuturor părților în materiale de conflict despre care scriu și să respecte prezumpția nevinovăției.

Plângerea lui Dumitru Mînzărari împotriva site-ului Bloknot-Moldova.md, la fel, a fost examinată, deși, site-ul și-a recunoscut greșeala până la ședința CP. Pe site-ul Bloknot-Moldova.md a apărut, pe 13 august, un articol denigrator despre Mînzărari, semnat de cititoarea Inga Gheorghe. Articolul se referea la un presupus scandal sexual în care ar fi fost implicat Mînzărari. Acesta a sesizat Consiliul de Presă și a solicitat sancționarea platformei mediatice. Redacția s-a conformat și a  adus scuze publice lui Mînzărari, menționînd că informațiile cititoarei nu corespund realității.

Membrii CP au luat act de aceste măsuri și au recomandat redacției Bloknot-Moldova.md să verifice mai atent conținutul plasat de persoane terțe pe acest site.
https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gif