Eşti aici

Cinci redactori-şefi adjuncţi ai principalului cotidian economic rus Vedomosti şi-au prezentat demisiile

15 Iunie 2020
385 de afişări
Cinci redactori-şefi adjuncţi ai principalului cotidian economic rus Vedomosti şi-au prezentat luni demisiile, după luni de dispute cu noul redactor-şef, pe care îl acuză de cenzură, scrie agerpres.ro cu referire la agenția AFP.

Cei cinci jurnalişti, dintre care unul este angajat al ziarului încă de la începuturile publicaţiei, din 1999, iar ceilalţi - de peste 15 ani, „părăsesc ziarul pentru a protesta împotriva numirii lui Andrei Șmarov în funcţia de redactor-şef al publicaţiei”, a afirmat ziarul într-un articol publicat online.

Publicația a fost cumpărată la sfârşitul lunii mai de către directorul unei agenţii de presă necunoscute numită FederalPress, Ivan Ieriomine. Noul redactor-şef, Andrei Șmarov, a fost numit încă din luna martie, după ce fostul proprietar a anunţat că intenţionează să vândă publicaţia.

De atunci, jurnaliştii au denunţat creşterea cazurilor de cenzură, fie că a fost vorba despre un subiect privind menţinerea la putere a preşedintelui Vladimir Putin, fie un altul cu privire la scăderea popularităţii sale, potrivit unui sondaj al centrului Levada, sau chiar articole referitoare la gigantul petrolier Rosneft.

Redactorii afirmă că vânzarea ziarului este de fapt o preluare a controlului de către acest grup şi a şefului său Igor Secin, un apropiat al preşedintelui rus.

În mai, o anchetă realizată de Vedomosti, Meduza, Forbes Rusia şi The Bell a dezvăluit că Rosneft „controla” de facto acest cotidian economic şi a putut să aleagă noii săi şefi pentru că banca sa, RRDB (Banca Rusă de Dezvoltare Regională), deţinea datoria proprietarului de la acea vreme, Kudriavțev.

„În ultimele luni, circa 10 din cei peste 90 de jurnalişti, inclusiv trei şefi de departamente, au părăsit Vedomosti” din cauza „reticenţei lor de a lucra” cu Șmarov, a spus ziarul.

În cei 20 de ani de la sosirea la putere a lui Vladimir Putin, toate canalele de televiziune naţionale private, precum şi numeroase posturi de radio şi ziare au fost preluate de apropiaţi ai Kremlinului sau au dispărut, potrivit AFP.

Sursa foto: Evgheni Razumnîi/Vedomosti