Eşti aici

CCA a avertizat public o televiziune pentru lipsa celei de-a doua surse în știre

03 Octombrie 2018
176 de afişări
O știre despre un conflict, difuzată fără opinia celei de-a doua surse, i-a adus postului BTV din Bălți sancțiunea Consiliului Coordonator al Audiovizualului (CCA).

Membrii CCA au sancționat cu avertizare publică, în cadrul ședinței din 28 septembrie, postul de televiziune BTV pentru nerespectarea principiului de informare din mai multe surse în cazul subiectelor ce vizează situații de conflict. BTV a lăsat ca o persoană din știre să pronunțe denumirea companiei care ar fi obținut pe căi ilegale aprovizionarea cu apă, însă fără a acorda și poziția acestei organizații.

Sancțiunea postului de televiziune din Bălți a fost aplicată în urma examinării plângerii lui Ivan Rotari, președintele executiv al companiei Codru-Nord, menționată în acel material. Reprezentanții BTV au explicat în scrisoarea adresată CCA că numele companiei Codru-Nord a fost menționat de inginerul-șef al Apă-Canal Bălți, Veaceslav Oserbaev.

Reprezentanții companiei Codru-Nord s-au plâns pe știrea difuzată de BTV la începutul lunii august, spunând că materialul în care firma lor e acuzată că ar utiliza fraudulos apa prin conectare la un apeduct clandestin este defăimător. În acel reportaj, Veaceslav Oserbaev menționează denumirea companiei în timpul unei ședințe a Primăriei Municipiului Bălți.

Ivan Rotari a solicitat sancționarea BTV. Totodată, Codru-Nord a trimis și o cerere prealabilă către BTV în care a solicitat repararea prejudiciului cauzat imaginii companiei.

Directoarea postului BTV, Rodica Deleu, a precizat în răspunsul către CCA că mențiunile despre Codru-Nord la postul BTV au avut loc în cadrul unui live de la ședința operativă a serviciilor comunale ale Primăriei Bălți. Potrivit BTV, ipoteza despre eventualul furt de apă de către petiționar a fost expusă de Veaceslav Oserbaev drept răspuns la întrebarea primarului, dacă a fost identificată persoana care a fost conectată ilicit la rezervorul de acumulare a apei potabile a Regiei Apă-Canal.

Rodica Deleu a mai spus că Ivan Rotari a depus o plângere împotriva BTV și la Procuratura municipiului Bălți. În cadrul acestui caz, Rodica Deleu a fost audiată de poliție în 14 septembrie, iar polițistul le-a comunicat că se verifică faptele lor pentru imputarea calomniei, așa cum este prevăzută în Codul Contravențional. „Considerăm aceste fapte drept o hărțuire a unui post TV de opoziție în momentul exercitării de către noi a obligațiunilor de serviciu întru relatarea informației de interes public major, și de stopare a investigației noastre jurnalistice despre furturile de apă”, a mai spus Deleu.

În urma unei analize calitative, în raportul de monitorizare al CCA se menționează că reportajul dat a fost prezentat dintr-o singură sursă, astfel încât nu toți subiecții au dispus de timp și spațiu pentru a-și prezenta punctele de vedere.