Eşti aici

CA a suspendat emisia TV Bălți, la solicitarea postului

14 Iunie 2019
368 de afişări
Consiliul Audiovizualului (CA) a suspendat, în cadrul ședinței din 14 iunie, emisia postului de televiziune TV Bălți (BTV) pentru o perioadă de două luni. Cererea a fost depusă de către administrația televiziunii, care a solicitat întreruperea emisiei pentru o jumătate de an.

Administratoarea postului, Rodica Deleu, a menționat pentru Media-azi.md că decizia de încetare temporară a activității aparține fondatorilor BTV. În prezent, BTV are cinci fondatori, iar cea mai mare cotă a postului, de 99,65, o deține Maria Rararcean.

Deleu a precizat că, aceștia au luat o asemenea decizie încă la începutul lunii mai. „Îmi pare rău, dar asta e. Am încercat să obținem o susținere financiară, dar a fost amânată și nu știm cât o să dureze asta”, a mai spus Deleu.

Administratoarea televiziunii a adăugat că o parte din colaboratorii redacției deja au depus cereri de eliberare din funcții.

Lia Guțu, responsabila CA pentru comunicare cu presa, a precizat că postul de televiziune și-a motivat solicitarea prin faptul că îi lipsesc resursele financiare pentru întreținere.

Guțu a menționat că autoritatea de reglementare în audiovizual a stabilit un termen de suspendare doar de două luni, și nu de șase, cum s-a solicitat, deoarece, conform legislației în vigoare, acesta este termenul maxim.

Lia Guțu a adăugat că în cadrul ședinței membrii CA s-a discutat și despre posibilitatea unor modificări în Regulamentul CA privind condițiile, criteriile și procedura de acordare, de prelungire, de modificare, de suspendare și de revocare a licențelor de emisie și a autorizațiilor de retransmisiune.

Rodica Deleu a menționat că postul activează din anii 1992. Ulterior, postul a devenit întreprindere municipală, iar odată cu intrarea în vigoare a legii deetatizării presei a ajuns în posesia unor persoane, apropiate Partidului Comuniștilor, avându-l drept acționar de bază pe Andrei Ciornii.

Potrivit SP Bălți,  Andrei Ciornii a controlat activele companiei, inclusiv prin intermediul rudelor sale, până în 2015, când la putere în orașul Bălți a ajuns Partidul Nostru (în frunte cu Renato Usatîi). În acea perioadă, proprietarul cu cea mai mare cotă în companie TV Bălți a devenit Maria Rarancea, actualmente principalul fondatorul al postului.