Eşti aici

CA: Accent TV vrea să devină „Primul Canal Moldova”

02 August 2019
1462 de afişări
Consiliul Audiovizualului (CA) confirmă, tangențial, informațiile din mass-media din ultimul timp cu privire la intenția postului de televiziune Accent TV de a retransmite emisiunile postului rusesc Pervîi Kanal. Mai mult, potrivit CA, Accent TV dorește să-și schimbe denumirea în Primul Canal Moldova. În prezent, emisiunile Pervîi Kanal sunt retransmise de către postul de televiziune PRIME, proprietarul căruia este ex-liderul democrat, Vlad Plahotniuc.

Membra CA Lidia Viziru a confirmat pentru Media-azi.md că întreprinderea Telesistem SRL, care deține postul Accent TV, a solicitat, pe 24 iulie 2019, printr-o scrisoare reperfectarea condițiilor la licența de emisie pe care o deține prin schimbarea denumirii postului de televiziune din Accent TV în Primul Canal Moldova și aprobarea noii structuri a serviciului media audiovizual.

Potrivit Lidiei Viziru, în urma examinării solicitării, CA a anunțat postul Accent TV, pe 31 iulie 2019, că pentru aceasta sunt necesare și alte documente suplimentare. „Și aici ne-am referit la contractul cu privire la retransmisiunea, achiziționarea și preluarea programelor realizate de către furnizorul serviciilor media, ce nu se află în jurisdicția Republicii Moldova, încheiat între AO Pervîi Kanal Vsemirnaia Seti și Telesistem SRL. La fel, trebuie prezentat și actul care confirmă dreptul de utilizare a logotipului AO Pervîi Kanal Vsemirnaia Seti, precum și actul care ar confirma utilizarea denumirii și a elementelor de identificare a serviciului media audiovizual Pervîi Canal Moldova, adică sigla”, a afirmat membra CA.

Lidia Viziru a menționat că Consiliul are dreptul să solicite informații suplimentare în asemenea cazuri și că instituția urmează să ia o deciziei după ce Accent TV se va conforma acestor cerințe.

De menționat că postul de televiziune Accent TV nu a fost supus în ultimul raport monitorizărilor de către CA, deși acest radiodifuzor, anterior, deseori ajungea în lista posturilor monitorizate de Consiliu, fapt remarcat și de unii membri ai autorității de reglementare din domeniul audiovizual.

Solicitat de Media-azi.md, administratorul postului de televiziune Accent TV Stanislav Vîjga ne-a răspuns la telefon, dar nu a dorit să comenteze informația respectivă, pe motiv că se află peste hotare.

Media-azi.md a încercat să afle mai multe de la Serviciul de presă al AO Pervîi Kanal Vsemirnaia Seti, întreprinderea fiică a postului Pervîi Kanal, responsabilă de difuzarea contentului peste hotarele Federației Ruse, dar ni s-a spus că pentru aceasta este necesar să facem o solicitare de informație în scris. Până la această oră nu am primit un răspuns de la Serviciul de presă.

Reprezentanți de la PRIME nu au dorit să ne dea amănunte despre soarta contractului încheiat cu Pervîi Kanal Vsemirnaia Seti. Asistenta directorului PRIME TV, Petru Jelihovschi, ne-a spus să-l contactăm pe Lilian Buștiuc, „persoana care știe mai multe”. La rândul său, Buștiuc a afirmat că nu deține nicio informație și că a aflat din presă despre întreruperea contractului.

Portalul Newsmaker a scris, cu referire la sursele proprii, că postul PRIME intenționa să renunțe la frecvența analogică de la 1 august, însă, potrivit Î.S. Radiocomunicații, s-ar fi răzgândit să facă acest lucru.

Mass-media a scris, anterior, în context, că Duma de Stat de la Moscova a îndemnat Pervîi Kanal să rezilieze contractele cu PRIME TV, după adoptarea Legii anti-propagandă și expulzarea mai multor echipe de jurnaliști ruși la Aeroportul din Chișinău.

Postul PRIME TV este unul dintre cele mai vizionate din Republca Moldova, atât conform datelor companiei de măsurare a audienței tv, cât și sondajelor sociologice.

Precizăm că beneficiarul postului de televiziune Accent TV este Vadim Ciubara, proprietarul Media Invest Service (Медиа Инвест Сервис OOO – 100%), despre care jurnaliștii de investigație RISE Moldova au scris că ar fi „consilierul din umbră” al președintelui Igor Dodon.