Eşti aici

Amenzi mai mari pentru unele posturi TV monitorizate de CA în al doilea tur de campanie electorală

23 Noiembrie 2020
735 de afişări
Consiliul Audiovizualului (CA) a sancționat un post de televiziune cu 15.000 de lei și alte șase canale TV cu 10.000 de lei pentru abateri identificate pe parcursul campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale din turul doi. Sancțiunile au fost aplicate în urma examinării celui de-al treilea raport de monitorizare a 15 furnizori de servicii media, în perioada 4-15 noiembrie.

Potrivit Direcției de monitorizare a CA, mai multe posturi de televiziune au reflectat dezechilibrat candidații care au concurat în cel de-al doilea tur de scrutin, iar unele canale au admis și incitare la ură atunci când au informat despre participarea unui grup de persoane la un miting de susținere a concurentului independent Igor Dodon, sprijinit de Partidul Socialiștilor. „Aici m-aș referi la o serie de posturi de televiziune cum ar fi Primul în Moldova, NTV Moldova, BTV, TVR Moldova, Pro TV Chișinău, Jurnal TV, TV8, pe care le-aș grupa la categoria posturilor de televiziune care nu au asigurat prezentarea opiniilor aflate în opoziție. Mai mult decât atât, le-aș incrimina și faptul că aceste posturi de televiziune - cu o diferită marjă de probabilitate sau cu o intensitate diferită - au reflectat dezechilibrat, atât prin timp, cât și prin conotație, subiectele cu caracter electoral. Diferențierea s-a produs, practic, atingând la modul dacă nu grav, atunci insistent balanța obiectivității. Unele subiecte, din păcate - și lucrul acesta, din punctul meu de vedere, este deosebit de grav - chiar au incitat la ură și au perturbat echilibrul în ceea ce vizează formarea liberei opinii”, a declarat, în cadrul ședinței din 23 noiembrie, președintele CA, Dragoș Vicol.

El a remarcat și posturile TVC, RTR Moldova, Canal 2, Canal 3, Prime, Publika TV, Moldova 1 și Radio Moldova, care „într-o manieră covârșitoare, au asigurat echilibrului reflectării candidaților”.

Astfel, în urma examinării raportului de monitorizare, membrii CA au decis să sancționeze cu 10.000 de lei canalele Primul în Moldova, TVR Moldova, TV8, NTV Moldova, Jurnal TV și Pro TV Chișinău.

BTV a fost sancționat gradual, cu 15.000 de lei, după ce a fost amendat anterior cu 10.000 de lei pentru abateri similare.

Reprezentanții TV8, Jurnal TV și TVR Moldova au respins acuzațiile CA.