Eşti aici

5 posturi de televiziune au fost amendate de CA pentru utilizarea incorectă a siglelor canalelor

17 Septembrie 2020
334 de afişări
Consiliul Audiovizualului (CA) a amendat 5 posturi de televiziune cu câte 5.000 de lei pentru că au utilizat pe post de siglă un alt semn distinctiv decât cel aprobat de autoritate. Decizia a fost luată în cadrul ședinței CA din 17 septembrie, în urma autosesizării membrei Lidia Viziru.
 
Potrivit autoarei sesizării, televiziunile Media TV, TV Prim, Orizont TV, ATV și NTS au utilizat o altă siglă decât cea aprobată de CA. Lidia Viziru a precizat, în sesizare, că licența de emisie a canalelor conține denumirea și elementele de identificare ale serviciului media audiovizual, iar modificarea acestora se aprobă doar de către Consiliu. Posturile respective nu au solicitat o astfel de modificare. Reprezentanții Media TV au informat CA că folosirea unui alt semn distinctiv a avut loc doar într-o perioadă de testare și că deja au revenit la sigla veche. Cei de la TV Prim au precizat că utilizează un semn adăugător doar în perioada sărbătorilor naționale.

În aceeași ședință, canalul NTS a fost sancționat public și pentru faptul că nu a difuzat unele filme cu dublare sau subtitrare în limba română.

Tot cu avertizare publică s-au ales și posturile de televiziune Jurnal TV și Pro TV Chișinău ca urmare a autosesizării președintelui CA, Dragoș Vicol. În cazul Pro TV, sancțiunea a fost aplicată pentru difuzarea unor imagini cu impact negativ asupra copiilor fără blurarea acestora, iar Jurnal TV nu a anunțat telespectatorii că o emisiune era difuzată în reluare. Și alte posturi TV care ar fi admis aceeași încălcare au figurat în sesizarea lui Dragoș Vicol, dar canalele au fost doar atenționate, în timp ce propunerea privind sancționarea Jurnal TV a venit din partea membrului CA Corneliu Mihalache. El și-a motivat propunerea prin faptul că, în scrisoarea explicativă, administrația postului a utilizat cuvântul „denunțător” la adresa autorului sesizării.