Eşti aici

​CCA a aplicat amenzi de zeci de mii de lei, atenționări și avertismente publice pentru posturile TV care au reflectat incorect campania electorală a referendumului

01 Decembrie 2017
133 de afişări
Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA) a sancționat, în ședința publică din 30 noiembrie, cu amenzi de 10.000 lei posturile de televiziune Accent TV și NTV Moldova și cu amendă de 5.000 lei postul TV RTR Moldova.

Amenzile au fost aplicate pentru nerespectarea principiului pluralismului de surse, dar și pentru că instituțiile menționate nu au reflectat campania electorală într-un mod responsabil, echilibrat și imparțial în timpul referendumului local privind revocarea lui Dorin Chirtoacă din funcția de primar general al municipiului Chișinău, la 19 noiembrie 2017. Postul public de televiziune Moldova 1 și postul ITV au fost, prin consens,  atenționate pentru aceleași încălcări, iar posturile de televiziune Prime, Canal 3 și Publika TV au fost avertizate public pentru nerespectarea principiului de informare din mai multe surse în cazul subiectelor ce vizează situaţii de conflict.

Decizia a fost luată în urma examinării celui de al doilea raport de monitorizare a campaniei electorale.

Potrivit raportului de monitorizare, Posturile Accent TV și NTV Moldova au reflectat masiv poziția unui singur concurent electoral, iar celălalt concurent a fost prezentat doar în conotație negativă.

În total, au fost monitorizate la capitolul respectării legislației electorale principalele buletine informative a 12 posturi de televiziune: Moldova 1, Prime, Canal 3, RTR Moldova, Publika TV, TV 8, Accent TV, Pro TV Chișinău, Jurnal TV, ITV, Ren Moldova și NTV Moldova.