Eşti aici

În primul buletin de știri de la „Televiziunea Centrală” Ilan Șor le-a promis orheienilor că, în scurt timp, vor trăi ca în Monaco

09 Noiembrie 2018
527 de afişări
Posturile de televiziune „Orhei TV” și „Televiziunea Centrală” au fost lansate joi, 8 noiembrie, la Orhei, de Hramul localității. În cadrul primelor buletine de știri, care nu s-au deosebit prea mult unul de altul după conținut, un rol preponderent i-a revenit primarului Ilan Șor.

În cadrul reportajului despre Hramul localității, din primele clipe apare imaginea lui Ilan Șor, depunând flori la monumentul lui Vasile Lupu. Primarul a declarat că „în trei ani, noi am reușit să construim din Orhei cel mai prosper oraș din țară” și le-a promis locuitorilor urbei că „în scurt timp fiecare orheian va trăi ca în Monaco”.

De asemenea, jurnaliștii au difuzat imagini din Parcul de distracții Orheiland, unde persoanele intervievate au adus doar cuvinte de laudă în adresa autorităților locale și, în mod special, și-au exprimat admirația pentru Ilan Șor. „Foarte frumos face Ilan Șor”, spune o tânără intervievată. „Foarte frumos, aranjat și toate datorită primarului nostru Ilan Șor”, comentează o altă persoană în reportajul dat. „Se vede că la cârma orașului se află un gospodar”, mai spune o altă interlocutoare despre primarul de la Orhei.

În următoarele reportaje apar viceprimarii orașului Orhei, care vorbesc despre realizările autorităților, sub conducerea lui Șor, și altele. Viceprimara Reghina Apostolova le-a mulțumit orheienilor pentru faptul că „îl susțin pe primarul și echipa lui”, iar în următoarele materiale jurnaliștii informează despre drumurile asfaltate în localitate.

Reamintim că directorul celor două posturi tv, Dumitru Chitoroagă, afirmase anterior că în grila de emisie a celor două posturi tv „se vor regăsi știri echidistante și imparțiale din țară și de peste hotare” și că politica lor editorială „va sta cât mai departe de politică”.

Media-azi.md a scris că Ilan Șor este următorul politician care își clădește un holding media – asta, în timp ce o mare parte din emisiunile anunțate la posturile Orhei TV și Televiziunea Centrală vor fi moderate de persoane apropiate primarului de la Orhei.

Sursele de finanțare pentru dezvoltarea unor astfel de proiecte media, conform administrației posturilor TV, au fost adunate din „împrumuturile unor persoane fizice și juridice”, care au încredere în televiziunile respective.

Precizăm că, oficial, beneficiara celor două posturi de televiziune este Rita Țvik. Potrivit Anticoruptie.md, ea este și fondatoarea Agenţiei de ştiri Novosti-Moldova (НОВОСТИ-МОЛДОВА), iar soţul ei, Vladimir Novosadiuc, este şeful Agenţiei Sputnik Moldova. Cei doi soţi au fost vizaţi în raportul Kroll, compania angajată de autorităţile Republicii Moldova să investigheze fraudele bancare. Potrivit documentului, Rita Ţvik şi Vladimir Novasadiuc, ambii acţionari la Unibank, au împrumutat de la firma Harrogate Consulting LLP câte 12 milioane de lei. Mai mult, presa a relatat că, în 2014, ambii au intermediat preluarea Euro TV şi Alt TV de către primarul de la Orhei.

Citiți și:
Concentrare media în audiovizualul moldovenesc / Noile televiziuni de la Orhei, afiliate lui Ilan Șor, construite pe împrumuturi și cu funcționari publici pe post de moderatori

Consolidare media la Orhei sau „corupere” a jurnaliștilor? Reprezentanți ai posturilor TV, care ar fi afiliate lui Șor, fac angajări la Euro TV și Orhei TV