Eşti aici

În Parlament a fost înregistrat noul proiect de lege cu privire la publicitate, elaborat în conformitate cu standardele europene

06 Iunie 2018
633 de afişări
Noul proiect de lege cu privire la publicitate, elaborat de experții Centrului pentru Jurnalism Independent (CJI), a fost înregistrat, pe 4 iunie curent, ca inițiativă legislativă în Parlament. Autorii proiectului sunt trei deputați - spicherul Parlamentului, Andrian Candu, Vladimir Hotineanu și Corneliu Mihalache. Documentul vine să perfecționeze cadrul legal de reglementare a domeniului publicității în conformitate cu legislația europeană.

Proiectul de lege face parte din ampla campanie a CJI de modificare a Legii publicității, în cadrul căreia inițial a fost publicat studiul „Evaluarea cadrului juridic de reglementare a domeniului publicității și recomandări pentru optimizarea acestuia”. Cercetarea a scos în evidență mai multe lacune ale legii, iar ulterior, în baza concluziilor și recomandărilor făcute de experți, a fost elaborat un nou proiect de lege.

Autorii documentului, experții CJI Eugeniu Rîbca și Ion Bunduchi, au inclus în noul proiect prevederi care reglementează instituirea și implementarea regimului juridic al mesajelor de interes public, cerințele privind asigurarea transparenței pe piața publicității, auto-reglementarea în domeniul publicității și al publicității politice în perioada extraelectorală, etc.

Astfel, controlul de stat și sancțiunile în domeniul publicității vor fi încredințate următoarelor autorități: Consiliul Concurenței – se va ocupa de protecția concurenței în domeniul publicității; Consiliul Audiovizualului – va fi responsabil de domeniul publicității și a altor forme de comunicări comerciale audiovizuale, difuzate de serviciile media audiovizuale; Agenția Medicamentului și Dispozitivelor Medicale - de domeniul publicității produselor medicamentoase (medicamentelor), tratamentele medicale și a tehnicii medicale; Comisia Națională a Pieței Financiare – de domeniul publicității valorilor mobiliare; Consiliul pentru prevenirea și eliminarea discriminări și asigurarea egalității – va fi responsabil de domeniul publicității discriminatorii și/sau sexiste.

Precizăm că înainte de a fi înregistrat ca inițiativă legislativă, proiectul de lege a fost  discutat în cadrul grupului parlamentar de lucru pentru îmbunătățirea legislației mass-media.

Comisia parlamentară cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media a anunțat că va organiza pe 12 iunie audieri publice la proiectul de lege cu privire la publicitate. La audieri sunt invitați deputați, membrii Grupului de lucru pentru îmbunătățirea legislației mass-media, experți în domeniu, reprezentanți ai organizațiilor media, radiodifuzori.


Citiți și:
Galina Zablovskaia, directoare executivă a AAP: „Pe segmentul publicității tv se atestă o situație complicată”
Eugeniu Rîbca: „O nouă lege va aduce mai multă transparență pe piața publicității”